
Koreografisinden müzik düzenlemesine, orkestra yönetiminden dekor ve kostümlerine kadar tamamen Türk prodüksiyonu olan eserde, olaylar "Esmeralda" adındaki güzel çingeneye büyük hayranlık besleyen ancak tüm çabalarına rağmen onu katedralin papazının entrikalarından koruyamayan kambur zangoç Quisamodo'nun gözünden sahneye aktarıldı.

Koreograf Volkan Ersoy Hugo'nun eserindekinden çok farklı ilerlediğini dile getirip, şöyle devam etti: "Karakterler aynı ancak insanların başına gelenler ve sonları farklı. Çünkü balede çok önemli bir koreografik anlatım var, siyah ve beyaz, iyi kötü, güzel çirkin olmak durumundayız. Bunların anlamını tam olarak sergileyemezsek, seyirci izlediğinden net anlatım elde edemez. Bu nedenle librettoyu Hugo'nun eserinden farklı algıladık.

Zangoç bizde yeni bir karakter. Kendisi çirkin ama kalbi çok temiz. Müthiş bir aşk var içinde. Babasının gizlice sevdiği kadına aşık. Ayrıca müthiş bir sırdaş, konu kendi hayatına gelip dayansa da sırrı paylaşmıyor. Müthiş bir sadakat duygusu var. Bütün konuyu bunun üzerine çevirdik."
"Seyircileri beklenmedik şekilde uğurlamak istiyoruz. Çünkü en çok finaller akılda kalır. Biz de hem bale tekniğinden biraz daha farklı hem de görsel sahne tekniğini zorlayabileceğimiz bir final yaptık. Finali de librettoya yazmadık, seyircinin görmesini istiyoruz" dedi.
Bu durumda sonunuda yazmak bana düşmez:)
MAKYAJ HAZIRLIKLARI 3 AY SÜRDÜ
Gösterinin zor makyajının hazırlıklarının 3 ay önce başladığını dile getiren Macit Kavuncu, istenilen görüntüyü elde edebilmek için bir heykeltraş, bir ressam ve bir makyaj ustası gibi çalıştığını söyledi.Kavuncu, Quisamodo karakterinin makyajının hazırlık aşamasını ise şöyle anlattı.
"3 ay önce gösteriyi sahneye koyan koreograflar Armağan Davran ve Volkan Ersoy ile bir görüşmemiz oldu. Akıllarından geçen farklı bir Notre Dame’ın Kamburu’ydu. Zangoç kambur Quisamodo, sahnede dans edecekti. Vücudunda kusurlar olan bir karakterin estetik bir dans gösterisine uyarlamak oldukça zor bir işti, başardılar. Ancak zor olan bir nokta daha vardı ki dans eden bir karakterin yüzünde bu zor makyajın sabit kalabilmesi. Sahnede bir bale gösterisinde yoğun bir performans harcayan dansçının hem sürekli hareket halinde olması, hemde terlemesi protezlerin düşmesine sebep olabilir. Bu makyajı uygulayabilmek ve sahnede böyle bir aksiliğin yaşanmaması için 2,5 ay farklı malzemelerle denemeler yaptık. Gösteride Quisamodo’yu canlandıracak 3 farklı dansçı için kalıplar hazırlandıktan sonra farklı malzemeler kullanarak denemeler yaptık. Defalarca 10-12 saat başında çalıştığım kalıbı çöpe attığım oldu."

Makyajın ve protezlerin her oyun sonunda çöpe atıldığını da ifade eden Kavuncu, her oyun için protezlerin yeniden hazırlandığını söyledi ve her 2 saatlik oyun için 3 saat makyaj yapıldığınıda belirtti.
Sizde izlemek isterseniz 30 nisan cumartesi günü için 15 gün önceden biletinizi almayı unutmayın.
Not:Orkestra, bale ve teknik ekiple yaklaşık 130 kişilik kadrosu bulunan "Notre Dame'ın Kamburu" balesinin mart biletlerinin, ilk satışa sunulduğu gün 40 dakikada tükendiği bildirildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder